Naslovnica Lifestyle Mastercard Ekonomski Institut objavio trendove turističke industrije za 2023: Kina se otvara,...

Mastercard Ekonomski Institut objavio trendove turističke industrije za 2023: Kina se otvara, iskustva preovladavaju, a poslovna putovanja se vraćaju

Novi uvidi Mastercard Ekonomskog Instituta otkrivaju da potrošači koriste prednosti tradicionalnijeg načina putovanja u 2023. godini, dajući prioritet odmorima i otvaranju novih koridora širom svijeta. Izveštaj Trendovi turističke industrije za 2023. donosi ključne uvide u globalno stanje putovanja, naglašeno promjenjivim ekonomskim izgledima, upornim zahtjevima potrošača i ponovnim otvaranjem kontinentalne Kine.

Suočeni sa ekonomskim preprekama, postpandemijsko preferiranje iskustava u odnosu na materijalno i dosljedna potražnja za putovanjima u slobodno vrijeme oblikuju 2023. Poslovna putovnja koja su u početku zaostajala za putovanjima u slobodno vrijeme, pronašla su uporište u drugoj polovini 2022. godine, posebno u kulturama gdje je bio prioritet povratak u kancelarije. Uz neizvjesnu ekonomiju koja pruža izvijesne turbulencije na više tržišta, prema procjenama Mastercard Ekonomskog Instituta očekuje se da će ponovno otvaranje kontinentalne Kine podstaći globalni rast sa koncentrisanim uticajem u azijsko-pacifičkom regionu.

Ključna otkrića uključuju:

  • Odmori i poslovna putovanja rastu istim tempom. Globalno, putovanja u svrhu odmora i dalje su izražena, sa porastom bukiranih letova za otprilike 31% u martu 2023, u odnosu na isti mjesec 2019. U drugoj polovini 2022. i početkom 2023. godine, rezervacije korporativnih letova sustigle su one za odmor u regionima sa jakom kulturom povratka kancelariji.Uvidi pokazuju da potražnja za sastancima uživo ostaje snažna, predvođena Azijom, Pacifikom i Evropom, uz rast troškova komercijalnih putovanja i zabave za 64%, odnosno 42%, u periodu od januara do marta 2023.
  • Ponovno otvaranje kontinentalne Kine koristi globalnom i azijsko-pacifičkom turizmu. Ponovno otvaranje Kine nakon strogih COVID mjera dolazi u trenutku pozitivnog uticaja na ekonomiju iskustva, jer je nagomilana potražnja za putovanjima jak vjetar u leđa. Do marta 2023. godine, potrošnja na iskustva iznosila je značajnih 93% od onoga kolika je bila 2019, uprkos minimalnim putovanjima prošle godine. Ekonomije u azijsko-pacifičkom regionu imaju očigledne koristi od otvaranja Kine, imajući u vidu njihovu snažnu povezanost sa međunarodnom trgovinom, turizam i geografsku blizinu. Ostale zemlje za koje se očekuje da će imati koristi uključuju sjevernu Evropu – Njemačku i Francusku, zatim Brazil, gdje bi moglo doći do povećanje izvoza u Kinu uporedo sa oporavkom ekonomije.
  • Putnici uspostavljaju nove koridore. Kako potrošači uživaju u većim prihodima i vraćaju se na nivo udobnosti od prije pandemije, oni također kreću u poduhvate putovanja na nove lokacije. Njemačka i Španija postaju sve popularnije za latinoameričke putnike, dok su Saudijska Arabija i Egipat postale popularne destinacije za putnike iz Istočne Evrope, Bliskog Istoka i Afrike. SAD, koje su 2022. godine bile peta najpopularnija destinacija za evropske putnike, sada su na broju 3, što siganlizuje rastuću želju za istraživanjem preko okeana. Tradicionalno turističke evropske zemlje, poput Francuske, Italije, Španije, Portugala i Grčke, mogle bi imati nesrazmjerno velike koristi od priliva turista.
  • Turisti nastavljaju da daju prioritet iskustvima. I dalje se daje prednost iskustvima u odnosu na materijalne stvari, a putnici pokazuju novu potražnju za nečim što je jedinstveno. Moguće je da pod uticajem društvenih mreža i zabave, putnici idu na manje poznata odredišta kako bi se upoznali sa drugim kulturama. U martu, globalna potrošnja na iskustva bila je veća za 65%, dok je potrošnja na materijalne stvari veća za 12% u poređenju sa 2019.

Turisti su u Španiji potrošili čak 111% više na iskustva u martu 2023, u odnosu na 2022. Potrošnja orijentisana na iskustvo raste tamo gdje su prestale blokade zbog pandemije, ali kineski turisti sa tradicionalno prekomjernim indeksom luksuzne robe, u poređenju sa drugim turistima, mogu da podstaknu potrošnji robe na različitim tržištima.

“U prvoj punoj godini nesmetanog putovanja od početka pandemije, potrošači se ponašaju u skladu sa izraženom željom da istraže nove lokacije, povežu se sa prijateljima i porodicom, te akumuliraju iskustva kako bi nadoknadili izgubljeno vrijeme“rekao je Briklin Dvajer, glavni ekonomista kompanije Mastercard i šef Ekonomskog Instituta Mastercard. „Uprkos evoluciji ekonomskog pejzaža, prilagodljivi potrošači nastavljaju da daju prioritet putovanjima, a sa pojavom novih koridora i ponovnim otvaranjem Kine, izgledi za 2023. pružaju dobar razlog za optimizam”.

Sveobuhvatna podrška turističkom sektoru

Putnici žele dobro iskustvo od trenutka kada rezervišu avionsku kartu do trenutka kada prvi put zakorače na novo tlo, a kompanije koje to razumiju u boljoj su poziciji da uspostave duže i vrjednije odnose sa svojim potrošačima. Ovaj ključni preokret u očekivanjima već je počeo da mijenja, ne samo način na koji kompanije rade sa svojim potrošačima, već i način na koji putujemo. Iako će ponašanje potrošača nastaviti da se mijenja uporedo sa makroekonomskim okruženjem, pružanje više izbora u načinu plaćanja (kao što je korištenje poena za rezervacije) i prilagođavanje iskustava, preporuka i ponuda, samo su dvije strategije koje drže svakog putnika u centru angažovanja.

Mastercard je posvećen pomaganju globalnom turističkom sektoru da se oporavi i poželi dobrodošlicu putnicima kroz niz usluga, od analize tržišta i uvida u visokofrekventne podatke koji pomažu da se shvate promjene potrošačkih trendova, sve do marketinških rješenja i strategija angažovanja potrošača, koje podstiču lojalnost brendu i maksimiziraju rezervacije.

Ovdje možete pogledati kompletan izvještaj Trendovi turističke industrije 2023. Ostale izvještaje i uvide Mastercard Ekonomskog Instituta možete pronaći ovdje.

O Mastercard Ekonomskom Institutu
Osnovan 2020. godine, Mastercard Ekonomski Institut oslanja se na jedinstvena, visokofrekventna i djelotvorna ekonomska mjerenja kako bi liderima u poslovanju i vladi pružila uvide potrebne za donošenje promišljenih odluka sa boljim ishodima.

O Mastercardu
Mastercard je globalna tehnološka kompanija u industriji plaćanja. Naša misija je da povežemo i pokrenemo inkluzivnu, digitalnu ekonomiju koja koristi svima, svuda, čineći transakcije bezbjednim, jednostavnim, pametnim i pristupačnim. Koristeći bezbjedne podatke i mreže, partnerstva i strast, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, finansijskim institucijama, vladama i preduzećima da ostvare svoj najveći potencijal. Sa vezama u više od 210 zemalja i teritorija, gradimo održivi svijet koji otvara neprocjenjive mogućnosti za sve.

www.mastercard.com