Naslovnica Preporučujemo Kada pomiješate ljubav i prodaju… dobijete uspjeh!

Kada pomiješate ljubav i prodaju… dobijete uspjeh!

Prodajni savjeti:

Ljubav

U ovoj epizodi prodajnih priča osvrnuti ćemo se na emocije, ustvari gospodaricu SVIH emocija – njeno visočanstvo LJUBAV! Kakva ljubav…i prodaja…!? Hm…Ljubav i Prodaja – interesantan par. Izvolite pročitati, a onda imate mail, pa možete i komentarisati…Uglavnom, potrudio sam se i napisao, a Vi se potrudite i pročitajte! Sretno!

Nastanak Prodaje

PRODAJA…nastala kada i čovječanstvo! Nakon nastanka prvih ljudi, počinje i razmjena dobara, pretežno u granama ratarstva i stočarstva, ja imam robu – ti imaš robu…i hajde da se mijenjamo (trampimo) za viškove. Tu negdje dolazi i do potrebe za univerzalnom robom, kojoj neće isteći rok trajanja, a moći će da se mijenja za sve…i tako nastade NOVAC. Odmah se uvidjelo da onaj ko ima veće umijeće za sticanje novca mora poznavati i zanat koji se za isto veže, a to je PRODAJA!  U razmjeni za novac počinje da se PRODAJE sve. Onaj ko je prikupio dovoljno novca prodaje ga drugom (uz sopstvenu zaradu), pa nastadoše prve banke i bankari, a oni koji nisu imali dovoljno novca, pokušavali su se snalaziti na razne načine da ga zarade. U očaju i oskudici započela je i PRODAJA tijela za novac, pa tako nastade i zanat kojeg zovemo „najstarijim zanatom na svijetu“ – premda time bankari ostadoše (neshvatljivo) uskraćeni za istu „zanatsku“ titulu…

Nekako je sve nastalo u kratkom vremenskom periodu, tako da se sa današnje vremenske distance čini da su navedene djelatnosti tako blizu jedna drugoj da mi se miješa šta ustvari koja znači (da nisu možda postale iste) u „svojoj isprepletenosti kroz vijekove“: NOVAC, BANKE, PRODAJA, Najstariji zanat na svijetu…

Idemo se vratiti na željenu temu ovog članka, a to je jedna od učesnica ove istorije – Prodaja. Vidjeli smo da je nastala sa prvim ljudima, a danas smo svjesni da kao prava iskusna „starka“ vješto upravlja sa skoro svim sferama naših života, a mi smo bespomoćni…Ona (Prodaja) je svuda oko nas, stalno se borimo sa njom, od momenta rođenja do smrti, stalno nas prati, sa svakim našim udisajem vazduha, otkucajem srca…Prodaja, prodaja, prodaja! Prodaješ sebe, prvo mami i tati, tetki, baki, zatim učiteljicama, profesorima, simpatijama, budućim životnim partnerima, poslodavcima, prijateljima…stalno se prodaješ – zato i ne čudi što je nastala kada i gornja skraćenica (Pr), baš kao da su sestre.

Jednostavne formule Prodaje

Preko trideset godina sam u prodaji i naslušao sam se „Tehnika i Koraka Prodaje“ za sto života, vjerujte od dobrih učitelja! Profesori „Procter&Gamble (P&G)“ i „MARS“ su medju najjačim firmama na svijetu unutar FMCG sektora, a kao vrhunski znalci, traže od svojih učenika marljivost i odgovornost i nema „luftanja sa časova“, jer ispadaš odmah iz klupe! Proizvodnja i (naravno) prodaja su harmonija na kojoj opstaju stotinama godina i kada si Prodaju izabrao za svoj životni poziv, zadovoljstvo je učiti od takvih! Kao i sve kompleksne stvari, jer prodaja jeste takva, P&G je pokušao pojednostaviti istu (radi lakšeg educiranja) i zauvijek je osmislio „formulu Prodaje“, a koju će kasnije preuzeti i mnoge srodne korporacije…Naime Prodaja je jednaka (D)istribuciji (eng.distribution), Cijeni (eng. Pricing) proizvoda, Udjelu u polici (eng.Shelwing) i Slaganju/Izlaganju robe (eng.Merchadising), ili: D + P + S + M. Sve zajedno je jednako Volumenu (V) ili Prodaji, tako da možemo i generalno napisati: D + P + S + M = V  Ovo su vremenom postala najbitnija slova u glavama većine osoba koje žive od prodaje bilo kakvih proizvoda u „trade“ kanalima. Nešto ne valja!? Prodaja ne ide???…ne ostvaruju se ciljevi…pa prođi po „ČETIRI SLOVA“ u glavi (analiziraj) i odmah uvidi gdje je zapelo: na „D“, „P“, „S“, ili „M“??? Popravi slovo…i furaj dalje! Vremenom se svaka škola nauči, što vlastitim padanjima, što tuđim iskustvima, tako da su ova slova vjerujte nešto čemu sam nakon ličnog učenja, kao Sales Manager uložio i značajan trud da učim druge…Međutim, nakon toliko godina, shvatio sam…“Fali im SLOVO u formuli!“

I to, nećete vjerovati…fali slovo u svim (životnim/prodajnim/krucijalnim) formulama!

Kakvo slovo, oni su među najjačim na svijetu, formula je ista od postanka, nije se mijenjala, a uče je generacije…koje crno slovo???

Posljednjih godina se ozbiljno bavim prodajnim konsaltingom, moja zemlja nije imala veliki fokus stranih korporacija, tako da je vrijeme koje sam proveo u istima zaista neprocjenjivo, jer dali su mi veliko znanje, a ono je resurs koji treba nesebično dijeliti dalje…

…i na kraju ONA dolazi

Specijalnost mi je prodaja i sa prodavačima/managerima koji koriste usluge moje firme prvo provedemo cijeli dan zajedno učeći o: koracima i tehnikama prodaje, komunikaciji sa kupcima, ponašanju i sl., a nakon toga se zajedno družimo na terenu. Uvijek na početku prvog (teoretskog) dana, zamolim ih da mi unutar 30 sekundi u jednoj rečenici ili (još bolje) riječi opišu šta im je najbitnije u životu!!???

Nastane zbrka u glavama, razmišljanje i naravno – razni odgovori…Tema se nakon dijaloga uvijek vrati na mene i obavezno pitanje učesnika: „A šta je meni najbitnije u životu“??? Kratko odgovorim da meni najbitniju stvar u životu ne opisuje jedna rečenica, nego (samo) jedna riječ, a to je: „LJ U B A V“!!!

Kakva Ljubav, to je za curice…!? Moj odgovor: Globalna LJUBAV, koja te vodi u svakom trenutku i omogućava ti dolazak do svakog cilja: Ljubav prema roditeljima (uspješan odgoj), Ljubav prema profesiji kojom se baviš (uspješan poslovni čovjek), Ljubav prema životnom partneru (prelijep život u dvoje i odličan odgoj djece nastale u Ljubavi), Ljubav prema prijateljima, dobrim ljudima, komšijama…čim DAJEŠ SRCEM tu najbitniju ljudsku emociju, budi siguran da ćeš dobiti i rezultat!

Vratimo se prodaji i prodajnim (životnim) formulama. Bit ću slobodan da ih mijenjam. Moja prodajna formula: V=D+P+S+M+LJ. Da prevedemo uobičajenim riječima, dodali smo Ljubav u formulu, jer u Prodaji MORAŠ voljeti to što radiš, ili to nemoj raditi! Ako voliš svoj posao, emocija ti donosi pozitivno i logično ushićenje, adrenalin, sreću, jer VOLIŠ to čime se baviš. Voli sebe i razgovaraj sa sobom, pa shvati ZA ŠTO SI STVOREN i onda idi SRCEM u taj posao…biće teško na početku, ali vremenom (p)ostaješ najbolji u tome i isto mora biti primijećeno! SIGURNO! Idemo dalje: Voli svog životnog partnera, ili nemoj biti s njim! Čuj njega! Lako je tebi, a šta je sa ostalim…kuća, stan, djeca? Hm, to je život za druge, ako nema dodatnog slova u (životnoj) formuli…onda ne volite sebe! A samo VI imate kartu u jednom smjeru za nebo…kad-tad! I opet Ljubav…ovaj put prema sebi! Ako volite svog životnog partnera, onda je to život koji je predivan…Ljubav u porodici…i kakva će biti djeca rođena u Ljubavi? Loša, neodgojena, neuspješna…bojim se da NE, nego naprotiv! Zato – nema posebne filozofije u Prodaji, kao ni u životu…Samo jedna obična dobra riječ treba da te vodi! Jesi, ili nisi…!? Voliš, ili ne voliš…!? Ako VOLIŠ, onda NASTAVI…i budi NAJBOLJI! Ako NE, pa što radiš to i šta radiš tu – zašto NE VOLIŠ sebe!? Sklanjaj se odatle…!!! Bićeš nesretan i unesrećit ćeš sve oko sebe! Ljubav…radi ono što voliš i bit ćeš najbolji u tome…pokušaj! Nećeš umrijeti od gladi sigurno…a bit ćeš sretan!

Na kraju, otkrismo „univerzalnu formulu“, magično slovo koje rješava mnogo problema…Mnogi od nas to ne žive, a zašto!? Glavni razlog je što prije svega NE VOLIMO sebe, a tek onda druge i to čime se bavimo – nema Ljubavi – nego smo (p)ostali obični roboti! Ako je prodaja naša profesija postali smo Prodajni roboti! Dan za danom ista rutina, isto otaljavanje zadataka i još jedan i još jedan…samo da ne talasa! Zadovoljni?

Izvor: Internet

U ovom svijetu samo ljubav zaslužuje baš sve. Ostalo nema nikakve logike… – Paulo Koeljo

Voliš – ne voliš!?

Stoga predlažem:

1. Hitno analiziraj to što radiš! (ako to ne voliš, razmisli koji ćeš tu…)

2. Nađi i bavi se poslom koji voliš i tu budi najbolji!

3. Nađi životnog partnera kojeg Voliš! Ako nisi sa njim – bori se za njega! Ako već misliš da je gotovo, BORI SE, možda i nije…ne zaboravi – analiziraj D,P,S,M…V…LJ.  

4. Šta te briga šta drugi misle i pričaju o tebi! Uvijek imaj svoj cilj, vrijedno radi i ne ulizuj se nikome…!

Zato – VOLITE prodaju, ako se već bavite tim zanatom!

Pokrenite se napokon iz svojih životnih paradigmi…bar za sebe! Budite vrijedni i MIJENJAJTE STVARI ODMAH i SADA!

“Tvoju budućnost određuje ono što činiš danas.”

Budite mi pošteni i vrijedni i živite LJUBAV!

Toliko o prodaji za ovo javljanje…

Srdačno Vaš,

Emir

O autoru: Emir Ganibegović – Rođen 1973 god. u Gradačcu, BiH

Po zanimanju dipl.ecc., poslovnu karijeru gradio na poslovima prodaje za korporacijske brandove Kraft, Varta, Jacobs, General Electric. Kroz razvoj karijere, obavljao je funkcije National Sales managera za Boss, Max Factor, Gucci, Procter&Gamble, te kompaniju MARS za područje BiH, Makedonije i Albanije. Od 2017 u vlastitoj firmi ProKons aktivno se bavi prodajnim konsaltingom i obučava prodajno osoblje za uspješan plasman roba i usluga na tržištima široke potrošnje. Živi i radi u Sarajevu.