Naslovnica Istaknuto Fortenova grupa zaključila 2021. s neto dobiti od 523 miliona kuna

Fortenova grupa zaključila 2021. s neto dobiti od 523 miliona kuna

Ukupni konsolidirani prihod Fortenova grupe iz kontinuiranog poslovanja za 2021.  iznosio je 31,4 milijarde kuna, uz konsolidiranu prilagođenu EBITDA-u u iznosu od 1.955 miliona kuna i neto dobit od 523 miliona kuna, nakon dobitka od prodaje grupe zamrznute hrane. Grupa je godinu zaključila s 1.872 miliona kuna novčanih sredstava na računima.

Ti su rezultati jednaki rastu konsolidiranog prihoda iz kontinuiranog poslovanja od 65 posto te rastu prilagođene konsolidirane EBITDA-e od 52 posto u odnosu na 2020. godinu. Glavni je pokretač uspješnosti konsolidiranih rezultata činjenica da je Poslovni sistem Mercator od 1. maja 2021. konsolidiran u rezultate Fortenova grupe.

U poređenju s rezultatima na kraju 2020. godine, 18 društava iz osnovnih djelatnosti Grupe, isključujući segment zamrznute hrane koji je prodan te uključujući punu godinu društava Mercator grupe, na jednakoj je osnovi zabilježilo porast prihoda od 5 posto, povećanje EBITDA-e od 20 posto i povećanje EBIT-a od 64 posto.

Ti su se pozitivni trendovi rasta nastavili 2022. te je 18 društava iz osnovnih djelatnosti Grupe u prvom tromjesečju 2022. na jednakoj osnovi ostvarilo 6 posto veći neto prihod od prodaje, 2 posto veću EBITDA-u i 6 posto veći EBIT u poređenju s prvim tromjesečjem prošle godine.

„Prošle i početkom ove godine ostvarili smo snažne rezultate, pri čemu su ključna postignuća refinansiranje, prenos i integracija Mercatora uz trenutno ostvarivanje planiranih sinergija, zaključenje prodaje segmenta zamrznute hrane i posljedično smanjenje omjera zaduženosti u trećem tromjesečju 2021. te značajna operativna poboljšanja i dobra ljetna sezona. Uslijed toga naša neto dobit u iznosu od 523 miliona kuna predstavlja poboljšanje za 1,8 milijardi kuna u odnosu na 2020., a novčana pozicija ostaje vrlo snažna te iznosi 1,9 milijardi kuna na kraju 2021. Prošla je godina za nas prva u proteklih pet godina, od početka postupka izvanredne uprave i osnivanja Fortenova grupe, u kojoj je Grupa ostvarila dobit, što za nas predstavlja značajnu prekretnicu.

Za nama je zaista izvrsna godina u pogledu rezultata i osnažene kapitalne i finansijske strukture, čime su položeni temelji za nastavak rasta. Sve aktivnosti koje smo provodili bile su usmjerene na podizanje vrijednosti te ukupne korporativne i društvene odgovornosti Fortenova grupe u smislu uticaja koji kao najveći poslodavac u regiji imamo na sva njezina gospodarstva.

Posebno sam ponosan na činjenicu da je sve što smo radili rezultiralo ispunjenjem jednog od naših najvažnijih ciljeva – povećanjem investicijske snage Fortenova grupe, koja je sad u poziciji 2022. pokrenuti regionalni investicijski ciklus vrijedan više od 130 miliona eura. Sva su naša ulaganja usmjerena na održivije i učinkovitije poslovanje kako bi se dalje izgrađivale vodeće pozicije naših djelatnosti. Htio bih isto tako naglasiti da smo osim svega navedenog 2021. postavili vrlo ambiciozne ciljeve kad je riječ o okolišnim, društvenim i upravljačkim temama i pripremili prvi Izvještaj o održivosti, koji će biti objavljen ovih dana“ – iznio je ključna obilježja poslovanja u 2021. Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe

James Pearson, izvršni direktor za finansije Fortenova grupe, rekao je: „Nastavljamo ostvarivati planirano finansijsko osnaživanje i pojednostavljivanje strukture Grupe. Putem transakcija koje se odnose na Mercator, grupu zamrznute hrane te niz prodaja neosnovnih djelatnosti i nekretnina 2021. smanjili smo dug za 4,4 milijarde kuna, što je rezultiralo omjerom zaduženosti od 4,3x na kraju godine. Radi se o značajnom smanjenju s omjera zaduženosti od 6,8x koji smo imali početkom godine, što pokazuje kakav smo velik iskorak napravili.

Rezultati isto tako svjedoče o sposobnosti i velikoj otpornosti zaposlenika Grupe. Uprkos COVID-u, potresima, pritiscima u lancima opskrbe, inflaciji itd. oni nastavljaju postizati zadane ciljeve, bilo da je riječ o poboljšanju usluga kupcu, unaprjeđenju postojećih ponuda ili razvoju novih, što je sve dovelo do iskazanih rezultata“ – rekao je Pearson.