Naslovnica Intervju Kristinin “Čarobni svijet”

Kristinin “Čarobni svijet”

Kristina Josipović, Sarajka nastanjena u Kiseljaku je žena nevjerovatne energije, po obrazovanju pravnica koja je odvažno zaplovila u poduzetništvo i uspješno vodi „Čarobni svijet“. Njeno radno iskustvo seže u polje marketinga i prodaje, radila je u farmaceutskoj industriji, te vodila brend Kryolan.

Kristina, oni koji vas poznaju znaju da je Vaša poslovna priča veoma zanimljiva. Kako je počela vaša poduzetnička priča, koji ste put prešli do sada?

Sve je počelo 2016 godine kao ideja proizašla iz vlastite potrebe gdje smjestiti dijete koje polazi u prvi razred osnovne škole, a koje ne može ostati samo u kući prije i poslije školskih obaveza. Ta ideja je realizirana te iste godine kada smo sa početkom nove školske godine napravili  naš mali „Čarobni svijet“ u kojem mogu uživati sva djeca iz naše i okolnih općina. U početku smo imali zadatak promovirati  naš rad i djelovanje na način da je to ustanova za školsku djecu i namjenjena je isključivo  njihovom dodatnom obrazovanju. Ljubav prema djeci  i svakodnevno zalaganje za njihov napredak i razvoj učinio je naš Čarobni svijet mjestom gdje djeca rado dolaze i gdje istinski uživaju i oni, ali i mi, djelatnici našega centra.

Nakon pet godina možemo reći da smo uspjeli u realiziranju onoga što nam je bila početna ideja i da smo prevazilazeći sve prepreke, nadišli svoja očekivanja vezana za razvoj našeg Čarobnog svijeta.

Nakon godina rada za druge, sigurno je bilo izazovno pokrenuti svoj biznis, posebno kada se radi o nečem novom, što do tada nije postojalo u Kiseljaku. Šta vam je bilo od najveće važnosti? Da li ste imali jasan i detaljno razrađen poslovni plan, koristili poticajne mjere ili se najviše oslanjali na svoje vještine i podršku bliskih osoba.

Bilo mi je od velike važnosti da zaživimo kao ustanova koja će biti prepoznata kao kvalitetna i perspektivna za svu djecu. Krenula sam u reliziranje projekta sa velikim entuzijazmom i sa već razrađenim poslovnim planom koji nam je uveliko olakšao prvu godinu jer smo sa njim istupili pred mnoge institucije, uključujući Općinu Kiseljak i Federalni zavod za zapošljavanje. Općina Kiseljak je imala sluha i prepoznala je vrijednost ovog projekta za cjelokupnu zajednicu. Dobili smo i poticaj za tri radnice od strane Federalnog zavoda za zapošljavnje što nam je uveliko olakšalo prvu godinu djelovanja. Pokrenuli smo Centar stranih jezika koji je već prve godine zaživio i privukao veliki broj naših malih sugrađana.

Na kakve poteškoće u radu ste nailazili i kako ste ih rješavali?  

Poteškoća uvijek ima ali nam je cilj što prije pronaći pravo rješenje i truditi se da se iste ne ponavljaju.  Svaka godina nosi nove rizike u poslovanju, nove ideje, a  širenje portfolia naših usluga način su da ih lakše prevazilazimo. Potpuni prekid rada  na dva i pol mjeseca nas je postavio u nezavidan položaj  kojem se nismo nadali, niti smo na njega bili spremni. Odlučili smo se izboriti u potpunom sastavu do trenutka ponovnog starta. Uspjeli smo i drago nam je zbog toga. Ništa ne motivira čovjeka kao želja da se izbori za sebe i ljude oko sebe u trenutku kada sve izgleda bezizlazno. Prethodna godina je bila ogroman izazov za nas i iskreno se nadam da se neće ponoviti.

Općina Kiseljak je jedna od šest Općina u kojima je formiran Kluba za podršku razvoju poduzetništva žena, na čijem ste Vi čelu. Po vašem mišljenju, u kojoj mjeri će osnivanje Kluba pomoći poduzetnicama i koje su naredne aktivosti oko kluba?

Klub je genijalna ideja kako okupiti sve one žene koje su zaslužne za razvoj naše Općine i koje imaju šta reći, a za to do sada nisu imale priliku. Njihov prosperitet je iznimno važan za zajednicu i nadamo se da ćemo kvalitenim komuniciranjem napraviti veliki iskorak u daljnjem načinu poslovanja naših poduzetnica, slušajući njihove probleme i tražeći način kako ih riješiti na najbolji mogući način. Naredne aktivnosti su vezane za educiranje i obavještavanje o aktuelnim natječajima koji će im biti na pomoći u daljnjem djelovanju i razvijanju biznisa. Cilj nam je potaći i kategoriju žena koje rade unutar neprijavljenih biznisa da shvate važnost legalnog poslovanja i pomoći im da iskoristite sve dostupne  poticaje na najbolji mogući način.

Zahvaljujući poslu kojim se bavite, u kontaktu ste sa mladim ljudima. Da li u njima prepoznajete buduće poduzetnice i poduzetnike, koliko su kod djece vidljive poduzetničke vještine i treba li se raditi na njihovom razvijanju?

Djeca su plodno tlo za sijanje svih ideja pa tako i poduzetništva. Bitno je samo znati prepoznati njihove afinitete i talente i usmjeravati ih u tom pravcu. Poduzetništvo je kao šah, bitno je naučiti kako povlačiti prave poteze.  Samim tim imamo mogućnost da učeći ih o poduzetništvu, pomognemo im da shvate svoje želje i porive šta žele postati jednoga dana.

Šta je to što vas pokreće? Šta biste savjetovali onima koji imaju biznis ideju, koji koraci i koje vještine su najvažniji u biznisu?

Mene pokreće stalna želja da svojim radom pokrećem vlastite ideje na najbolji i najkvalitetniji način. Moj savjet za one koji imaju biznis ideju je da naprave dobru pripremu i tako izbjegnu jako puno nepotrebnih problema koji nam mogu uništiti želju i volju da ideja postane stvarnost.

Za kraj, podijelite sa nama vaš životni moto.

„Ne možeš promijeniti vjetar, možeš samo drugačije postaviti jedra“, rekao je Aristotel, a ja podržavam.