Naslovnica Posao Kako je Zoom profitirao od koronavirusa?

Kako je Zoom profitirao od koronavirusa?

Zoom aplikacija je program koji je jednostavno koristiti, a kao da je stvoren za svijet koji se našao u karantini.

NEW YORK – Promjena naših života i načina rada, osim što je naštetila mnogim preduzećima širom svijeta, nekim je kompanijama ipak pomogla. Jedan od najočitijih pobjednika svakako je Zoom Video Communications kompanija, koja je u samo nekoliko sedmica postala jednom od najskidanijih aplikacija, dok joj vrijednost dionice munjevito raste.

Ta kompanija ima jednu od trenutno najkorištenijih aplikacija na svijetu – program koji je jednostavno koristiti, a kao da je stvoren za svijet koji se našao u karantini, budući da omogućava virtualne sastanke i konferencije koji su odjednom postali dio naše svakodnevnice. Stotine fakulteta širom svijeta otkazali su nastavu i trenutno je održavaju putem Zooma, što znači da stotine hilajada studenata dnevno koristi tu platformu. Toj listi treba pridružiti i milione ljudi koji danas rade od kuće. Usto, mnogi voditelji svoje emisije također snimaju putem Zooma, a jedan od njih je i slavni komičar Jimmy Fallon.

Samo ovog mjeseca zabilježeno je 183 posto više skidanja Zoomove aplikacije od prosjeka, a velikim rastom broja novih korisnika očekuje se da će samo od njih ove godine Zoom uprihoditi dodatnih 337 miliona dolara (u to nisu uključene škole, fakulteti i konferencije s preko 100 sudionika). Zoom je, piše Market Insider, 18. marta postao najviše puta skinuta aplikacija u SAD-u. Sedmicu dana prije bio je 11. na toj listi, a dvije sedmice prije 87.

Zoom je 2011. osnovao Eric Yuan, bivši glavni inženjer Cisco Systemsa, a riječ je o kompaniji u cloudu koja nudi usluge neometane video konferencije koja olakšava online sastanke. Budući da platforma omogućava konferencije do čak 1.000 ljudi, nju mogu koristiti kako male kompanije, tako i velike korporacije, a integrirana je sa Skypeom i Slackom te korisnici mogu dogovoriti i započeti sastanke koristeći Outlook, Gmail ili pak iCal.

„Ljudi su preko noći shvatili koliko im treba platforma poput ove. Koronavirus će dramatično promijeniti naše živote i u budućnosti će sve više kompanija koristiti video za saradnje i sastanke“, smatra Yuan.

Ako se uzme sve navedeno u obzir, ne čudi ubrzani rast vrijednosti Zoomovih dionica koje su od lanjskog aprila izlistane na berzi. Tada je njihova cijena iznosila 65 dolara po dionici, dok Zoom danas trguje sa dionicama vrijednima 159,65 dolara, odnosno po 145 posto višoj cijeni. Pritom treba imati na umu da je od početka ove godine cijena dionice kompanije skočila 130 posto. Samo u ponedjeljak skočila je 22 posto, a u proteklih šest dana 40 posto.

Tržišna kapitalizacija kompanije iznosi 39 milijardi dolara, odnosno Zoomova vrijednost na tržištu 32 je puta veća od prihoda koji se očekuju sljedeće godine, što je izuzetno velika razlika čak i za brzorastuću dionicu, piše The Street. Usto, stopa rasta značajno je veća od mnogih drugih dionica kompanija iz istog sektora.